Részletek
A történet szerint egy Frank West nevű szabadúszó újságírót alakítunk, aki a nyitányban egy helikopterrel utazik a kolorádói, fiktív kisvárosba, Willamette-be, mert azt a fülest kapta, hogy ott valami nagy dolog van készülőben. Ez az elhintett információ pedig igaznak bizonyul, elvégre a város határait a katonaság zárta le, a főutca felett elrepülve pedig azt látjuk, hogy emberek támadnak emberekre, eszik azok húsát, benzinkút robban fel, hogy onnan égő testek botorkáljanak elő, a túlélők háztetőkön küzdenek támadóikkal. Frank pedig szorgalmasan készíti a képeket, amikkel a régóta áhított hírnévre szert tehet (ebben mi is a segítségére vagyunk, a kamerát ugyanis a játékos kezeli), majd egy pillanatban meglátja a helyi plázát, ahol úgy gondolja, további remek anyagot gyűjthet az esethez. Azonban a semmiből előkerülő katonai helikopterek alaposan megváltoztatják az eredeti tervet – Frank kiugrik a gépből, hogy 72 óra alatt utánajárjon a rejtélynek. Ha az idő lejárt, a pilóta visszajön érte, így ha a tetőn van, akkor megmenekülhet, ha nincs, vége a dalnak.
72 óra. Egyfelől soknak tűnhet, a Dead Rising azonban mindent megtesz azért, hogy minél kevesebbnek érezzük ezt az időtartamot. A teljesen 3D-s, külső nézetes akciójátéknál óránk számlálója folyamatosan pörög, így rövid úton utána kell járnunk annak, mi is történt a kisvárosban, ahol emberi tragédiák zajlanak le minden egyes pillanatban. Vannak ugyanis túlélők, de sorsuk hamar megpecsételődhet, ha nem vigyázunk rájuk. Megmentésükkel és a soron következő titok felderítésével kapcsolatban rádión kapjuk az információkat, miközben az elbarikádozott mentőhelyen pár szövetségesünk figyeli a kamerák képét. Mindez azt eredményezi, hogy néha döntenünk kell, mit és hogyan, kiért teszünk meg. Közben felfedezzük a teljes bevásárlóközpontot, meglátogatjuk a boltokat, felhasználjuk azok készleteit, igyekszünk fejlődni a minden akciónál, megmentésnél és fényképezésnél megkapott XP segítségével. Már ha nem halunk bele a kalandba, amire szintén megvan az esély, elvégre az este agresszívabbá váló zombikon túl pszichopaták rejtőznek a falak mögött, miközben a mára kifejezetten ósdivá vált mentési rendszer is azon van, hogy minél többször emlegessük fel a fejlesztők közeli hozzátartozóit.